Commerciële websites slecht vindbaar

Commerciële websites zijn slecht vindbaar op internet. Dat meldt het internet advies- en registratiebureau Runnerup naar aanleiding van onderzoek onder vijfhonderd websites.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Van vijfhonderd sites is slechts 14 pct op enkele trefwoorden vindbaar in de top dertig van de gemeten zoekmachines. Tel;t de eigen bedrijfsnaam niet mee als trefwoord, dan is dat slechts 1,5 pct. Vrijwel nooit was de broncode geoptimaliseerd voor de vindbaarheid. Een site met een slechte broncode wordt moeilijk opgenomen in zoekmachine. Eric Luteijn, sales manager van Runnerup, wijt dit aan een gebrekkige broncode (bepalend voor de vindbaarheid) en het feit dat webmasters niet verantwoordelijk zijn voor het commerciële succes van de sites die zij bouwen of onderhouden.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie