Commerciële zenders samen op 42,1 procent

De commerciële zenders hadden in week 48 opgeteld een marktaandeel van 42,1 procent, de publieke omroepen hadden een gezamenlijk marktaandeel van 35,4 procent.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De HMG-zenders scoorden samen 26,6 procent: RTL4 17 procent, RTL5 en Yporin beide 4,8. SBS kwam uit op 15,5. SBS6 behaalde 8,4, Net5 4,5 en Veronica 2,6 procent.

Best bekeken programma was dit keer Kopspijkers met 3,64 miljoen kijkers. Studio Sport van gisteravond 19.00 uur trok 3,43 miljoen kijkers. De Champions League-wedstrijden van Ajax en PSV staan derde en vierde. Ajax-AC Milan was goed voor ruim 3,1 miljoen kijkers, AS Monaco-PSV scoorde 2,6 miljoen kijkers. De vijfde stek is voor Baantjer met 2,54 miljoen belangstellenden.

HMG weet met een marktaandeel van 31,2 procent in de doelgroep boodschappers 20/49 haar marktleiderspositie in november handhaaft. De publieken kwamen uit op 30,1 procent en de SBS groep op 26,1 procent. HMG deed het goed met onder meer Schotland -Nederland (3,7 miljoen kijkers), Baantjer, De Bauers en de vooravondprogrammering van RTL 4 (Bron: SKO/HMG).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie