De mobiele goudmijn

Het Duitse onderzoeksbureau GoldMedia voorspelt een gouden toekomst voor de mobiele-entertainmentsector. Groeicijfers van wel meer dan tweehonderd procent zijn mogelijk, en dat biedt mooie kansen voor adverteerders.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

TV-zenders en tijdschriftenuitgevers hebben de rijke mogelijkheden van het mobieltje ontdekt. Of het nu gaat om recepten voor een kookprogramma, de meest actuele stand in de voetbalcompetitie, beleggingstips voor beursjunkies of de laatste roddels over celebrities, het kan allemaal per SMS of MMS en het wordt enorm gewaardeerd door de fanatieke mobielgebruikers. Met name jongeren zijn maar al te graag bereid te betalen voor al deze aanbiedingen. Toch zouden de aanbieders zich eens moeten afvragen of ze niet wat gerichter te werk zouden kunnen gaan. In plaats van het ‘hit&run’-principe te hanteren is het veel lucratiever om te proberen trouwe klanten te kweken, meent Frederic Westerberg, directeur van Brand New Media in München, geestelijk vader van een nieuwe CRM-variant: Audience Relationship Management. Bellers worden niet langer slechts verleid met eenmalige voordeeltjes en daarna weer vergeten, maar juist met op maat gesneden aanbiedingen steeds opnieuw bij de les gehouden. Het enige dat zo’n strategie nog in de weg staat is het marktaandeel van MMS-mobieltjes, dat flink omhoog moet.

Bron: Werben & Verkaufen

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie