FRS collecteert voor zichzelf

Hans Breukhoven, eigenaar van de platenketen Free Record Shop (FRS), heeft tweehonderdduizend collectanten voor goede doelen tegen zich in het harnas gejaagd. Hij doorkruist een actie van ruim honderd ideële instellingen met een campagne om vakantiemuntjes op te halen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Organisaties zoals de Hartstichting, de kankerbestrijding en Artsen Zonder Grenzen willen vanaf oktober bij mensen thuis vakantiemuntjes ophalen die zijn overgebleven en na de invoering van de euro niets meer waard zijn. Het zou de grootste inzamelingsactie voor goede doelen die ooit in Nederland is georganiseerd moeten worden. Free Record Shop doorkruist deze actie met een eigen campagne, waarbij mensen met het oude vakantiegeld bij de platenwinkels cd's kunnen kopen.

Volgens Esther Jacobs van Coins for Care, dat de muntjes voor goede doelen verzamelt, had zij Breukhoven gevraagd of hij wilde meedoen, maar had deze toen gezegd: 'Nee, ik wil er zelf aan verdienen.' Jacobs beschuldigt Breukhoven ervan dat hij meedrijft met de publiciteit die de Coins for Care moet teweegbrengen.

Woordvoerder Rob Hermans van Free Record Shop bestempelt de boosheid van de collecteorganisaties als onzin. 'Wij bieden onze klanten een keuze: of ze brengen hun geld naar het goede doel, of ze kopen er een cd van.' Het is beslist geen publiciteitsstunt, aldus Hermans. De stichting Euro Collecte, die samenwerkt met Coins For Care, meent echter dat het tijdstip van de actie van Breukhoven openlijk en welbewust is gekozen om de goede doelen dwars te zitten. Directeur Jaap Zeekant: 'Vrijwel alle bedrijven waaraan wij hebben gevraagd met onze actie mee te doen, zeiden ja. De banken, Albert Heijn, Shell, allemaal doen ze belangeloos mee aan deze unieke actie. Alleen Breukhoven wil er geld aan verdienen.' (bron: )

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie