Geen goud bij Effies

Ook bij de Effies ontbreekt dit jaar het goud. De zeventien genomineerden voor de effectiviteitsprijs moesten het doen met tweemaal zilver en zeven keer brons.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De zilveren Effies zijn voor de campagne die DDB Amsterdam en DJPA Partnership maakte voor Dubbelfriss van Riedel Drinks en voor de Ohra-campagne van Van Walbeek Etcetera en Van Wanten Etcetera. Bureau van het Jaar DDB Amsterdam scoorde wederom relatief goed met ook nog een bronzen Effie voor de ontzorgcampagne van Achmea.

Brons ging verder naar campagnes voor Old Amsterdam (N=5), Orange (Red Cell Not Just Film), Rabobank (Ubachs Wisbrun), Rexona (Draft/Lowe), Stichting Stop Aids Now (Imagine/WWAV van Rooij) en Venco (S-W-H). Dit laatste bureau maakte de meeste kansen op een Effie met drie nominaties.

Bij de Esprix was dit jaar ook geen goud en het aantal gouden Lampen bleef steken op vier.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie