Helft Tivo-bezitters slaat reclame over

Meer dan de helft (54 procent) van de Amerikanen met een Tivo-toestel (een videorecorder met harde schijf) slaat reclameboodschappen op televisie over.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De New York Times meldt dat Tivo deze week start met het verkopen van geanonimiseerde gegevens over het kijkgedrag van zijn gebruikers. Meer dan de helft van de Tivo-eigenaren slaat reclameblokken op televisie over. De ingebouwde harde schijf maakt dat mogelijk. Ook kunnen Tivo-eigenaren live-uitzendingen onderbreken en later afkijken zonder iets van de uitzending te missen. Ruim 700.000 Amerikanen beschikken over minimaal 1 Tivo, aldus Webwereld.

Tivo biedt adverteerders met de kijkgegevens inzicht in de wijze waarop Amerikanen televisie kijken. Uit de eerste gegevens blijkt dat komedie- en dramaprogramma's worden opgenomen en realityprogramma’s live worden gekeken. Tivo rapporteert de kijkgegevens per kwartaal.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie