Marketingteam Van Gils wint campagne van een ton

Challenge ontstaan vanuit gedachte om de pitchdrift van merken om te draaien en merken op het bureau te laten pitchen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Een briefing voor een cross mediale campagne rondom zijn sponsorship van het Nederlands elftal, leverde fashion brand Van Gils een campagne op in de Canday Creative Challenge. Tijdens Adfo Live, vorige week gehouden in de passagiersterminal, werd de winnaar van challenge bekend gemaakt. Ruben Fust, marketing en e-commerce manager bij Van Gils nam de prijs in ontvangst en kon ‘m goed gebruiken: ‘We zijn erg blij met deze prijs.’

sponsoring
De prijs t.w.v. € 100.000 bestaat uit concept-uren van Canday, media-advies van Blue Field Agency en productie van Lukkien. ‘De Van Gils briefing biedt ons een mooie uitdaging, waarin een cross-mediale aanpak goed tot z’n recht komt’ oordeelde Natascha van den Ende, Client Services Director van Canday. ‘Niet alleen omdat het effect van sponsoring een veelbesproken thema is, maar ook omdat het onzeker is of we überhaupt naar het EK gaan.’

De Creative Challenge is ontstaan vanuit de gedachte om de pitchdrift van merken eens om te draaien en merken op het bureau te laten pitchen. Er kwamen volgens de bedenkers veel positieve reacties, ook van merken die het een leuk initiatief vonden, maar niet meededen uit sympathie voor hun eigen bureau. ‘Gelukkig zien we toch nog veel loyaliteit van merken ten aanzien van hun bureau, dit is een goed teken voor de branche’, aldus Van den Ende.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie