Nike laat Woods stof bijten

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Nike staat erom bekend dat zij hun sporticonen niet zo maar laat vallen. Dat gebeurde met Armstrong die tijdens zijn ziekte de volle steun kreeg van Nike en ook Tiger Woods mag op de blijvende steun van Nike rekenen. Nou zijn dit natuurlijk twee gevallen die totaal niet te vergelijken zijn. Armstrong, ziek, dus heel edelmoedig van Nike dat ze hem blijven steunen ondanks dat het onduidelijk was of hij ooit nog op topniveau zou kunnen fietsen. Woods deed iets te veel naast golfen en het is onduidelijk of hij ooit zijn reputatie weer opbouwt. Een ding is wel duidelijk het zijn beiden uitzonderlijke sportmannen en vanaf nu 100% trouw aan 1 merk: Nike!
Nike moet dus de reputatie van Woods weer opvijzelen en starten daarmee door Woods even de les te lezen, kijk het bijgevoegde filmpje maar!

Sporticonen hebben een voorbeeldfunctie. Net als merken staan ze voor een paar waardevolle en onderscheidende kenmerken, waardoor wij ons makkelijker aan hen kunnen binden. Ons vertrouwen in de consistentie van die kenmerken is belangrijk om ons te kunnen blijven binden. Dat geldt voor het vertrouwen in (de zekerheid van) financiële en sportieve prestaties, maar vooral het vertrouwen in het karakter van de mens(en) achter het merk/de icoon. Een tijdelijke slechte prestatie of zelfs een crisis vergeven we, mits goed opgelost.
Sven Kramer is nog zo'n icoon, daar werd de fout van coach en schaatser meteen goed opgevangen. 'Na waardige interviews kan zijn imago niet meer stuk en dat is ook voor zijn sponsor een grote meevaller’ stond in NRC NeXt. Goed door het stof gaan kan werken, dat wisten we al van bekende recall acties. Hopelijk lukt Nike dat ook met dit filmpje. Benieuwd of dat lukt, denk zelf dat we aan het begin staan van een reeks van filmpjes......

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie