Ontslaggolf bij WPP

De WPP Group gaat het mes zetten in de werkgelegenheid bij vestigingen in West-Europa en Noord-Amerika. Duizenden banen staan op de tocht, aldus een artikel in The Observer.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Op dit moment is het concern nog werkgever voor meer dan 100.000 mensen wereldwijd. Budgetoverleg in november en december tussen de verschillende divisies en CEO Sir Martin Sorell zouden tot drastische maatregelen leiden. Een anonieme bron binnen het bedrijf meldt dat van WPP ondernemingen wordt verwacht dat er gekort wordt op het aantal medewerkers wanneer de personele kosten meer dan 60 procent van de inkomsten beslaan. Omdat de omzetten vooral in West-Europa en Noord-Amerika flink zijn teruggelopen, zullen de hardste klappen in die regio’s vallen. De geruchten dat het zou gaan om een inkrimping van het personeelsbestand met 10 procent, wordt door een andere interne WPP bron afgedaan als ‘onzin’.

In Zuid-Amerika, Oost-Europa en Azië wordt juist een toename van personeel verwacht. Met name pr en marktonderzoek blijken in die gebieden gezonde groeimarkten. WPP werd voorgegaan door andere marketing giganten. Vlak voor kerst kwam in het nieuws dat Omnicom 5 procent van het personeelsbestand zal schrappen (3.500 banen) en Interpublic met eenzelfde percentage (2.000 banen) zal krimpen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie