Voorzitter C. Adema uit Kampen ziet het als een succes in zijn jarenlange
strijd voor de authentieke reclame-uitingen. Al bijna tien jaar is hij bezig
met het project. Inmiddels heeft hij 25 organisaties verspreid door het land
weten te strikken. In Valkenburg en Harlingen zijn, net als in Kampen, al
voorbeeldprojecten begonnen. In de Overijsselse stad zijn inmiddels ruim
dertig muurreclames gerestaureerd. Het is de bedoeling dat
elke provincie zo'n voorbeeldproject krijgt, zodat andere gemeentes kunnen
zien wat de bedoeling is. In totaal moeten er in Nederland volgens Adema
zeker duizend muurreclames onder kalk en verflagen verstopt zitten. De
schilderingen op de muur, vooral gemaakt tussen 1900 en 1960, zijn
de voorlopers van de huidige billboards en andere moderne reclame-uitingen.
Als de helft daarvan wordt gerestaureerd, is het platform in zijn doel
geslaagd (ANP).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!