[POLL] Deen supermarkt installeert snackautomatiek voor scholieren. Goed voor het retailmerk?

Met de snackwanden richt Deen zich nadrukkelijk op de doelgroep scholieren. Na een pilot rolt Deen het initiatief verder uit.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Deen richt zich met een heuse snackautomatiek vol met ongezonde snacks op de doelgroep scholieren. De supermarkt testte het &;concept&; in Zaandam. Dat was een succes en daarom rolt Deen de snackwand uit naar meer vestigingen. Te beginnen met twee nieuwe vestigingen aan de Brink in Almere Haven en in de Schippergarage in Almere Stad.

Het is anti-cyclisch wat Deen met het initiatief doet. Supermarkten als Jumbo en Albert Heijn willen juist de richting naar een gezonde supermarkt kiezen.

Het is niet verwonderlijk dat het Voedingscentrum niet vrolijk wordt van het initiatief van Deen (bron: de Volkskrant). Een woordvoerder: &;We hebben een probleem. Een op de zeven kinderen is te zwaar. Scholieren geven in onderzoek aan dat ze gezond willen eten, maar dat die keus er wel moet zijn. Een snackwand helpt als vanzelfsprekend niet bij een gezonde keuze.&;

Elsemieke Deen van Deen, zegt dat klanten snacks en frisdrank kunnen kopen bij de snackwand, zonder dat ze eerst de hele supermarkt door hoeven.

 

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie