Popmagazine LiveXS maakt doorstart

LiveXS maakt een doorstart. Oprichter en uitgever Klaas Leegwater koopt het popmagazine terug van de Nederlandse Tijdschriften Groep (NTG), die het blad afstoot.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

LiveXS komt elf keer per jaar uit en publiceert onder meer het programma van tientallen Nederlandse poppodia. In december verscheen het laatste nummer van LiveXS, dat een oplage had van ruim 70.000 stuks. Op 31 januari moet het eerste nummer onder de nieuwe uitgever van de persen rollen, met een oplage van 60.000 stuks. Twintig van de dertig participerende poppodia hebben toegezegd te blijven meewerken.

Het blad wordt gratis verspreid via podia, instellingen, platenzaken en andere winkels. LiveXS heeft verder ongeveer 2000 betalende abonnees. Volgens uitgeefmanager Wouter Verkennis van NTG ziet Leegwater meer mogelijkheden voor een goede exploitatie van het blad. ‘Het ging bij ons niet gemakkelijk.’ NTG blijft uitgever van de muziekbladen Oor, Aloha, Jazz en Samsonic. Volgens Verkennis blijven Leegwater en NTG samenwerken.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie