'PR-bureausites scoren matig'

De tien grootste PR-bureaus in de technologische sector hebben zelf weinig aantrekkelijke websites. Volgens het Amerikaanse webzine LeFile.com scoren de bedrijven minder dan gemiddeld.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De tien onderzochte PR-bureaus, de meest verdienende in de VS, scoorde geen één bedrijf de maximale 50 punten. Alleen Fitzgerald en Sterling Hager behaalden 30-40 punten, terwijl Waggener Edstrom, Horn Group, Ruder Finn, Edelman en Applied Communications een magere voldoende scoorden. Wilson McHenry, PR21 en Schwartz eindigden onderaan de

Het usability-webzine LeFile.com keek bij de beoordeling naar vier onderdelen: de laadtijd van de homepage met een 56K modem, de mogelijkheid om media- of marketing-woordvoerders per e-mail te bereiken, de aanwezigheid van persberichten en bedrijfsnieuws en portfolio's of andere informatie over bureauprestaties. Op de meeste punten scoorden de tien PR-bureaus dus slecht. 'Effectieve communicatie begint bij de homepage als ingang van een bedrijf en eindigt met efficiënte contactmogelijkheden per e-mail. Dat is iets wat tenminste PR-bureaus zouden moeten weten', aldus hoofdredacteur William Dupuy in een cynisch commentaar op het onderzoek. (bron: PRNewswire)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie