Redelijk stabiel jaar dm-bureaus

De bedrijfsresultaten van de dm-bureaus zijn in 2001 redelijk stabiel gebleven. Juist in economisch mindere tijden neemt actiemarketing een grote vlucht. Een verschuiving van thema naar actiemarketing is over heel Europa, VS en Japan waar te nemen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt uit een bedrijfsenquête waarvan de DMSA en de VEA vorige week de resultaten presenteerden in Vak Zuid in Amsterdam. Alle aanwezige bureaudirecties spraken tijdens de bijeenkomst wel hun zorgen uit over de resultaten van het eerste kwartaal van dit jaar. Uit de cijfers blijkt dat de daling van de bedrijfsresultaten onder de bij de DMSA aangesloten bureaus 9 procent was. Onder de leden van de VEA is dat een daling van 13 procent. De kleinere dm/actiebureaus deden het iets beter dan de kleinere thema/adviesbureaus. De bureaudirecties maken zich zorgen over het komende jaar. Er werd geconcludeerd dat de DMSA-bureaus snel en flexibel zullen moeten reageren op de vraag naar ROI op de reclamegulden.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie