SpongeBob reclame onder vuur

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

, ook in Nederland een tv-karakter van Nickelodeon voor kinderen, ligt onder vuur vanwege het gebruik van ervan in reclame door , de Brinta van Amerika.

over de opstand van consumentengroepen gericht tegen reclame met SpongeBob door Kellog's.

Het en de plus twee individuele ouders beginnen zelfs een rechtszaak tegen de exploitant van SpongeBob, mediaconcern Viacom, en Kellogg Company, omdat ze vinden dat de stripfiguur wordt ingezet voor doelgroepen - hele kleine kinderen ook - die weerloos zijn tegen reclame.

De groepen eisen een verbod op marketing met tv-figuren voor voedsel met een lage voedingswaarde. Ze beroepen zich op een strenge wet voor bescherming van consumenten in de staat Massachusetts.

Viacom zegt in een reactie dat ze juist zo zorgvuldig omgaat met haar merken en dat de zender Nickelodeon dit jaar 30 miljoen dollar stort in de kas Alliance for a Healthier Generation, die ongezond eten door kinderen tegengaat.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie