Sponsors hebben geen last van recessie

'De recessie raakt onze sponsoring niet. Wij geloven in het investeren in de lange termijn. Zo sponsoren wij al 28 jaar een tennistoernooi. Pas als er een langdurige recessie komt, zal het invloed hebben. Maar dan zullen we eerst echt rode cijfers moeten produceren.' Dat zei juryvoorzitter E. Bouwmeester van ABN Amro op een bijeenkomst voor de Sponsoring Ringen in Amsterdam.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

J. Riesenbeck, die bij ABN Amro de Ajax-portefeuille beheert: 'We hebben alleen een probleem als dit langer dan twee jaar gaat duren. Het zal dan eerst een klap geven bij de wat kleinere sporten, de beginnende topsporten die juist zijn begonnen om hun niveau op te krikken. Daarna gaan de grote sporten het ook voelen’, zo zegt hij in de Volkskrant. V. Pijpers van Rabobank, met tachtig miljoen gulden aan middelen de grootste sponsor van Nederland, wijst op de consistentie in de aanpak. 'In mijn ogen is sponsoring bij deze economische ontwikkelingen het laatste onderdeel waar snel klappen zullen vallen. Wij werken met meerjarige overeenkomsten, in het wielrennen tot eind 2003. Je kunt dat niet zomaar midden in het seizoen stilleggen.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie