Succesvolle samenwerking Philips en Nike

Het beleid van Philips om via partners als Nike toegang te krijgen tot de lucratieve jongerenmarkt werpt vruchten af.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De samenwerking met sportartikelengigant Nike was vorig jaar goed voor de verkoop van een miljoen producten, waaronder een mp-3 speler voor in de sportkleding.

Directielid R. Provoost van de divisie consumentenelektronica spreekt van een mijlpaal. Hij maakte het verkoopcijfer gisteren bekend op de CES, een jaarlijkse beurs voor consumentenelektronica in Las Vegas. Welk bedrag met de Nike-verkopen gemoeid is, wilde hij niet zeggen. Maart vorig jaar gaf het concern aan vanaf de tweede helft 2003 op enkele tientallen miljoenen extra inkomsten te rekenen.

Philips en Nike gingen twee jaar geleden samenwerken. Philips ontwikkelde onder andere een draagbare radio en speciale koptelefoons die tijdens het sporten gedragen kunnen worden.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie