‘Supermarktstrijd duurt nog twee jaar’

De strijd om het marktaandeel tussen de Nederlandse supermarkten gaat nog zeker anderhalf tot twee jaar duren.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

'Verandering van imago en het onderhoud daarvan vergen tijd', zegt Jan-Willem Grievink, hoofddocent strategie bij het Erasmus Food Management Instituut in Rotterdam in Het Financieele Dagblad. Hij doelt daarmee op de strategieverandering bij Albert Heijn, dat maandag een nieuwe serie prijsverlagingen doorvoerde. Concurrenten als Schuitema en Laurus kondigden direct tegenstappen aan.

Ook Menno van Rees Vellinga, retailadviseur bij LRV Strategy denkt dat de supermarktoorlog ‘heel lang’ gaat duren. ‘Enkele jaren. De herpositionering van Albert Heijn kost tijd en kun je maar één keer doen. Je moet keer op keer met een ijzeren discipline dezelfde boodschap uitdragen.'

Volgens de woordvoerder van Albert Heijn hebben de prijsacties al tot meer klanten en meer marktaandeel geleid. Joop Holla van het marktonderzoeksbureau GfK Panelservices meent dat Albert Heijn nog een lange weg heeft te gaan. 'Klantentrouw is moeilijk te herwinnen. Het is nu nog de grote onbekende in de prijzenoorlog.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie