Vijf Clio’s voor Nederlandse bureaus

Vijf van de twaalf Nederlandse nominaties voor een Clio zijn begin deze week in Miami omgezet in eremetaal. In totaal was er twee keer zilver en drie keer brons voor Nederlandse bureaus. 180 Won als enige bureau twee prijzen, zilver en brons.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Twee in Amsterdam gevestigde internationale bureaus wonnen zilver voor hun twee grote concurrerende sportklanten. Wieden+Kennedy Amsterdam won een zilveren tv-Clio voor ‘Musical Chairs’ van Nike, de commercial die in april nog een gouden Lamp won. Het andere zilver was voor 180 in de categorie Regie, voor ‘Wake Up Call’ van Adidas.

Hetzelfde bureau won brons voor dezelfde commercial in de categorie Tv. Amsterdam Advertising en DDB Amsterdam aren de andere twee brons-winnende bureaus. AA voor hun Hulk-poster van UIP in de categorie Entertainment Promotion en DDB voor de New Beetle Cabrio-uiting in de Poster-categorie.

Wieden + Kennedy/London heeft de Grand Clio gewonnen voor de Honda (‘Cog’). Ook Nederlandse bureaus vielen een aantal keer in de prijzen.
De commercial was ook populair in Cannes, waar Honda werd beloond met een gouden Leeuw. Daarna vielen bureau en adverteerder nog twintig keer in de prijzen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie