Voorlichtingscampagne privacyregels

Radio- en televisiespotjes met bekende Nederlanders moeten de burger gaan informeren over de Wet bescherming persoonsgegevens. Deze nieuwe privacywet zal op 1 september in werking treden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De Wet bescherming persoonsgegevens geeft regels voor de omgang met persoonsgegevens door bedrijven, overheid en instellingen.Vanaf begin juli is de voorlichtingscampagne onder het motto 'Persoonsgegevens, daar zijn we zuinig op' te horen en te zien. In de tv-commercial treedt Johnny Kraaykamp junior op, terwijl oud-nieuwslezer Vivian Boele, actrice Loes Luca en acteur Johnny Kraaykamp junior de radiocommercials verzorgen. Zij houden de Nederlanders voor dat ook zij beroemd zijn, 'want uw persoonsgegevens zijn bekend bij honderden instanties'. Gelukkig wordt daar zorgvuldig mee omgesprongen, aldus de campagnemakers.

De voorlichtingscampagne is gericht op burgers en niet op gegevensverwerkende organisaties, die in de terminologie van de wet verantwoordelijk zijn. Voorlichting aan gegevensverwerkende organisaties vindt plaats door het College bescherming persoonsgegevens (voorheen de Registratiekamer). De campagne heeft volgens de makers een rationele, informatieve opzet en moet mensen alert maken op het gebruik van hun gegevens. Daarvoor worden naast de tv-spot en drie radiospots folders, een website () en artikelen in huis-aan-huisbladen ingezet.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie