VPRA op zoek naar nieuwe leden

De VPRA, brancheorganisatie voor PR- en communicatie-adviesbureaus, is een ledenwerfactie gestart. Zij nodigt ruim 600 collega-bureaus uit om lid te worden van de brancheorganisatie. Het gaat daarbij om ondernemingen die kwalitatief goed werk leveren, als toonaangevend kunnen worden beschouwd, en waarvan het management het nut van belangenbehartiging inziet.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

‘Meer leden betekent ook meer input, meer ervaring en bredere visies. Dat lijkt ons zowel voor de bestaande - 35 - leden als de adviesbureaus die wij nu hebben uitgenodigd van belang,’ aldus Wijdooge. Hij bevestigt dat er zo’n 1.600 zelfstandige communicatie-adviseurs en -bureaus in den lande te boek staan. ‘Waar het in eerste instantie om gaat is dat wij werven onder fulltime PR-bureaus met minstens enige jaren ervaring als zodanig en een minimum omzet zoals die in de lidmaatschapsvoorwaarden zijn benoemd. Het maakt daarbij niet uit of het om ‘eenpitters’, middelgrote of grote bureaus gaat. Kijkend naar de collega’s die de laatste maanden lid zijn geworden, constateren wij dat het gaat om adviesbureaus met meer dan 15 medewerkers en allemaal buiten de Randstad gevestigd. Bestuursleden zijn daar op bezoek geweest en constateren dat het om prachtige bedrijven gaat met heel veel (specialistische) kwaliteit in huis. We moeten er maar eens van af dat het beste op het gebied van commu-nicatie alleen in de Randstad te krijgen zou zijn,’ aldus Wijdooge.

‘Het was eigenlijk een kip/ei-verhaal,’ zegt Kees Wijdooge, voorzitter van de VPRA. ‘Moesten we direct na de herstart in 1998 gaan werven of eerst in eigen huis de zaken goed op orde hebben? Wij hebben uiteindelijk voor het laatste gekozen.’ Wijdooge doelt hiermee op een redelijk pakket aan diensten en mogelijkheden die de VPRA haar leden inmiddels te bieden heeft.
Daarbij valt niet alleen te denken aan operationele, vakinhoudelijke en sociale ondersteuning, maar ook aan verhoging en borging van de kwaliteit met de recent geïntroduceerde Bureau- Management Norm, uniforme leveringsvoorwaarden, standaardcontracten, korting op media-inkoop, alsmede toegesneden adviezen op het gebied van verzekeringen, hypotheken en pen-sioenen. De VPRA hanteert een gedragscode, de leden kunnen gebruikmaken van gespecia-liseerd juridisch advies en ze genieten kortingen op vakliteratuur, (vak)opleidingen en -trainingen, website-ontwerp en dergelijke. De vereniging is aangesloten bij de Raad voor het Vrije Beroep.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie