Waarschuwing Omnicom over banen

Omnicom, een van ’s wereld grootste reclameholdings, heeft gewaarschuwd dat het personeelsbestand in Europa misschien moet worden aangepast als gevolg van de verslechterde economische omstandigheden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Volgens persbureau Brandweek zijn er geen aantallen genoemd door de Amerikaanse gigant, bekend van bureaunetwerken als TBWA, BBDO en DDB en mediabureaunetwerk OMD. De opmerking wordt als verrassend ervaren aangezien Omnicom vorig jaar slaagde om zijn winst op te vijzelen met 9,8 pct tot 643 miljoen dollar. Financieel directeur Randall Wisenburger vertelde beleggers dat Omnicom extra voorzichtig te werk zou gaan in Europa gezien de hoge kosten om daar van personeel af te komen.

Op dezelfde bijeenkomst heeft topman John Wren gemeld dat de impact van een oorlog in Irak op de reclamesector van beperkte duur zal zijn. Los daarvan is hij optimistisch gestemd over de vooruitzichten voor zijn branche eind dit jaar en volgend jaar.

Tegelijkertijd meldt Adweek geruchten dat topman John Dooner van de andere grote Amerikaanse holding IPG zou aftreden, om weer terug te keren naar McCann-Erickson, een van de netwerken. Als opvolger wordt David Bell genoemd. De reden wordt niet genoemd en IPG gaf geen commentaar. IPG is op de Amerikaanse beurs in de moeilijkheden geraakt nadat bij McCann onregelmatigheden in de boekhouding waren ontdekt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie