Premium

Zes stijgers in top-10 luistercijfers

In de voor adverteerders belangrijkste doelgroep 20-49 blijft Radio 538 stevig in het zadel met een marktaandeel van 18,9 procent. Dat cijfer is precies gelijk aan de vorige periode.

Dat blijkt uit de vanmorgen bekendgemaakte luistercijfers van NLO/GfK januari-februari (ma-zo 0600-2400).

De nummer 2 Qmusic gaat van 13,2 naar 13,6 procent (index 103). Andere stijgers in de top-10 zijn Sky Radio (van 9,7 naar 9,9, index 102), NPO Radio 2 (van 7,9 naar 8,9, index 113), Radio Veronica (5,8 naar 6,6, index 114),Radio 10 (4,7 naar 5,7, index 121) en !00%NL (van 3,2 naar 3,8, index 119).

NPO 3FM is in marktaandeel wederom fors gedaald en komt nu uit op 11,7 (was 14,9, index 79). Lees daarover de blog:
Verder daalt het aandeel van NPO Radio 1 een half procent.

10+
In 10+ is Radio 538 ook ruim marktleider met een aandeel van 11,9 (was 12,0, index 99). ORN is nummer 2 met 10,1 (was 10,4, index 97). NPO Radio 2 is derde met 9,7 (was 9,1, index 107). Sky Radio daalt licht in aandeel van 9,6 naar 9,5 (index  99) en Qmusic komt dichterbij de top-3 met 9,1 (was 8,4, index 108).

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie