Aandeel HMG-zenders groeit in april

De tv-zenders van de Holland Media Groep (HMG) hadden in de maand april een gezamenlijk zenderaandeel van 34,1 procent in de doelgroep boodschappers 20-49 jaar. Dat is een stijging van 0,3 procent ten opzichte van de maand maart.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In die maand was ook al een stijging te zien. HMG behaalde hiermee het hoogste zenderaandeel in april sinds 1999. RTL4 blijft marktleider in de doelgroep boodschappers 20-49 jaar en realiseerde een marktaandeel van 22,3 procent voor de maand april. Dat is een record sinds april 1997.

Het succes was voor een belangrijk deel te danken aan Idols. De live-shows in april scoorden, op de allerlaatste na, beter dan de uitzendingen van vorig jaar. In de doelgroep 20-34 jaar scoorde Yorin goed met de reality-soap 'Only Joling' van Gerard Joling. RTL 5 deed het goed in de doelgroep mannen 20-49 jaar.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie