Beter bedrijfsresultaat Sanoma Magazines Nederland

Het bedrijfsresultaat van Sanoma Magazines Nederland - Sanoma Uitgevers inclusief dochters en deelnemingen - is in de eerste helft van dit jaar verbeterd.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Als gevolg van veranderingen in het bedrijfsportfolio is de omzet gedaald van 256,4 vorig jaar naar 246,9 miljoen euro dit jaar. Dat meldt moederbedrijf SanomaWSOY. De omzetdaling is het gevolg van veranderingen in het bedrijfsportfolio. Het bedrijfsresultaat van Sanoma Magazines Nederland laat over het geheel een duidelijke verbetering zien, vooral dankzij de veranderingen in het portfolio en een sterke kostenbeheersing.

De advertentie-inkomsten namen toe. Bij de online advertentie-inkomsten was er een groei van 23%, maar de omzet op de lezersmarkt bleef achter. De totale omzet van Sanoma Magazines – de divisie waartoe Sanoma Magazines Nederland behoort – steeg met 1,5 pct van 595,3 naar 603,9 miljoen euro. Indien er rekening wordt gehouden met veranderingen in het bedrijfsportfolio steeg de omzet met 3.2 pct.

Moederconcern SanomaWSOY, waar Sanoma Magazines deel van uitmaakt, haalde een omzet van 1.452,8 miljoen euro. Dat is een groei van 3,2 pct. Het bedrijfsresultaat daalde van 186,9 naar 171,2 miljoen euro.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie