Booming business

De meeste marketeers steken niet graag energie in campagnes die zich richten op vrouwen van vijftig-plus. 'Geen eer aan te behalen, want te weinig in voor nieuwe dingen', denken ze. Stom, stom, stom: ‘boomer’vrouwen vormen namelijk een van de grootste en rijkste doelgroepen op de markt.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ze heeft geen iPod en ook geen Xbox, draagt geen Nikes of sweatshirts met gewaagde teksten en ze weet het verschil niet tussen Nelly en Nelly Furtado. Toch is ze met afstand de biggest spender van alle soorten consumenten: de vrouw van rond de vijftig. Een klein groepje avantgardemarketeers heeft dat al een tijdlang in de gaten en richt zich met veel succes op het vrouwelijke deel van de babyboomergeneratie. Hun geheim? Ten eerste: ze stellen de mens en niet het product centraal. Ten tweede: ze leggen de nadruk op empathie, niet op rivaliteit. Ten derde: ze schetsen een authentiek beeld van hun doelgroep (assertief, vol zelfvertrouwen en ruimdenkend). Extra tip: nooit praten over ‘oud’, maar over ‘ouder’.

Bron: Fast Company

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie