Boomsma neemt met lancering gin afstand van typisch Friese uitstraling

Boomsma Gin wordt in Friesland geproduceerd, maar lijkt in niets op een ouderwetse fles Boomsma.

Boomsma, het merk dat we vooral kennen van jenever, beerenburg en likeur, lanceert Boomsma Gin. Saskia Boomsma, één van de bestuurders van het familiebedrijf (vijfde generatie), zegt over de lancering: ‘Nu hebben wij eindelijk een echte Friese gin. We distilleren zelf in onze koperen ketel, zodat alles van het product een echte Friese origine heeft. De smaak onderscheid zich door de typische Friese kruiden.’

In de gin worden volgens Boomsma twaalf verschillende kruiden verwerkt waaronder citroen en oranje schil, zoethout, , oranjeappel, duizend guldenkruid en laurier.

De fles waarin Boomsma Gin op de markt wordt gebracht (bureau: Sogood Design, beeld onderaan), heeft een duidelijk ander karakter dan de flessen waarin Boomsma zijn jenevers, beerenburg en likeuren in verpakt (hierboven). Rob Verhaart, creatief directeur van Sogood Design zegt er dit over: ‘Hoewel het merk en product Fries zijn, wil de Boomsma familie niet een typische traditionele Friese uitstraling. Wij waren vrij om de flesvorm en gehele aankleding ervan te ontwikkelen. In het archief van Boomsma stuitten wij op het eigenzinnige ruitlogo dat uit het begin van de vorige eeuw stamt. Dat hebben wij als uitgangspunt genomen om de fles te verrijken. Hierdoor heeft de fles veel eigenheid en karakter gekregen, met een knipoog naar de tijd van de roerige jaren ‘20 en ‘30 om de historie van het merk te onderstrepen. Het is een statement en tegelijk een moderne klassieker.’

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie