Call4Care lokt bellers met goede doelen

In navolging van onder meer supermarktconcern Albert Heijn en luchtvaartmaatschappij KLM probeert het pas opgerichte Call4Care een graantje mee te pikken van de markt voor mobiele telefonie. In tegenstelling tot AH en KLM kan Call4Care niet bogen op een bestaande klantenkring, maar zoekt het bedrijf aansluiting bij de sympathisanten van goede doelen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Hoe meer je belt, hoe meer geld er naar een goed doel gaat. Dat is het lokkertje van Call4Care, waarmee het bedrijf zich 26 juli aan het publiek presenteerde. Van de belkosten, exclusief btw, maakt Call4Care vijftien procent over naar Amnesty International, Nederlandse Hartstichting, het Nederlandse Rode Kruis of de Vereniging Natuurmonumenten.

Nederland telt inmiddels circa zestien aanbieders van mobiele telefonie. Door de felle strijd om de gunst van de beller wordt het imago van elk van die bedrijven steeds belangrijker. Nu is er dus ook een telecomaanbieder voor maatschappijbewuste bellers, die ongemerkt via Telforts netwerk bellen.

Paul Nouwen, bestuurslid van het Goede Doelen Platform en adviseur van Call4Care, verwacht in het eerste jaar tussen 25 en 30 duizend klanten te werven. “Ieder jaar wisselen ongeveer twee miljoen mensen van telecomaanbieder, we hopen dat één tot twee procent daarvan voor ons gaat kiezen”?', vulde een woordvoerder aan. (ANP)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie