Duidelijke commercial verhoogt merkkoppeling

Duidelijkheid, bekendheid met het merk en de tijd tot merkidentificatie in een commercial hebben de meeste invloed op de merkkoppeling, blijkt uit aanvullend onderzoek op de IP Commercial Effect Meter.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De Effect Meter is een continue studie die de waardering van commercials in kaart brengt. Merkkoppeling drukt de mate uit waarin de kijker in staat is het juiste merk aan de commercial te koppelen.

Eric Lammerts van Bueren, manager Marktonderzoek bij IP: ‘Op de eerste plaats dient de commercial duidelijk en begrijpelijk te zijn. Denk bijvoorbeeld aan het demonstreren van een product en een aan het product gerelateerde setting van de commercial. Ook is het van belang om in de commercial zo snel mogelijk de merknaam te communiceren. Zo blijkt dat de merkkoppeling het hoogst is als de kijker het merk binnen drie seconden identificeert en wanneer de hoofdboodschap binnen tien seconden wordt gecommuniceerd. ‘
.

Het aanvullende onderzoek op de bestaande IP Commercial Effect Meter is uitgevoerd als afstudeerproject van Jasper Bronner, student aan de Universiteit van Amsterdam.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie