Effie: 45 inzendingen, 30% meer dan vorig jaar

'Groei weerspiegelt de vitaliteit van het Effie-Instituut'

Voor de EffieAwards zijn dit jaar 45 cases ingezonden. Dat betekent een stijging van 30 procent ten opzichte van vorig jaar (35 inzendingen).

De meeste cases (32) zijn ingezonden in de categorie Gedrag. Nieuw dit jaar is het onderscheid tussen kortlopende (niet langer dan 1 jaar) en langlopende campagnes. In de categorie Kort werden 24 cases ingezonden, in de categorie Lang 8.

De categorie Merk telt dit jaar 9 cases en de categorie Maatschappelijk (in voorgaande jaren &;Bewustwording&; geheten) 4 cases.

Dick van der Lecq, namens de Effie Stuurgroep: &;Het gaat om kwaliteit maar de groei in het aantal inzendingen weerspiegelt de vitaliteit van het Effie-instituut. Het is mooi om te zien dat de Effie ook aansluiting vindt bij een nieuwe generatie campagnes, bureaus en adverteerders.&;

Op 1 november worden de Effies uitgereikt op de avond van het in het Concertgebouw in Amsterdam. 

De EffieAwards is onderdeel van het 24Festival. Meer informatie over het festivalprogramma en ticketverkoop is te vinden op .

Vier vakjury’s van acht personen vormen dit jaar samen de Effie-jury. De vier inzendcategorieën Gedrag-kort, Gedrag-lang, Merk en Maatschappelijk hebben elk hun eigen vakjury die beoordeelt welke cases een Effie verdienen. Deze vakjury’s staan onder leiding van Karen de Loos, (Gedrag-kort), Jack de Graaff (Gedrag-lang), Marc van Eck (Merk) en Michael Amiabel (Maatschappelijk). De hoofdjury bestaat uit de vier vakjuryvoorzitters, algemeen lid Mary Hoogerbrugge en hoofdvoorzitter Tex Gunning. Zij selecteren definitief wie er 1 november voor Brons, Zilver, Goud of Titanium het podium op gaan.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie