Grootste stoppen met roken campagne ooit

Stivoro is deze week gestart met de grootste stoppen met roken-campagne die ooit in ons land is gehouden. De campagne 'Nederland Start Met Stoppen' werkt de komende maanden toe naar hét stopmoment bij uitstek: 1 januari 2004.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Verschillende tv-programma's, een campagnesite, een speciaal startpakket voor stoppers, telefonische ondersteuning, advertenties en radiospots moeten ervoor zorgen dat Nederland massaal stopt. Bekende Nederlanders ondersteunen de campagne.

Nederland telt momenteel nog vier miljoen rokers. Sinds woensdag is in de lucht voor degenen die willen stoppen. Op deze website kunnen zij dat laten weten. Zij kunnen kijken wie bij hen in de buurt ook een stoppoging doet, opzoeken of hun beste vriend zich wel echt heeft aangemeld en reageren op stellingen. Het besef dat de roker samen met honderdduizenden landgenoten stopt, is een enorme morele steun, weet Stivoro uit onderzoek. De site bevat ook verwijzingen naar informatie over hulpmiddelen en een After Care programma.

Van eind november tot eind december zal het Tros-programma 'BZN ontmoet Nederland' aandacht besteden aan Nederland Start Met Stoppen. Op SBS6 zal in dezelfde periode de nieuwe sportquiz 'Nederland trapt af' in het teken staan van de campagne. Bekende Nederlanders die een rol gaan spelen zijn onder anderen presentatrice Myrna Goossen, bandeonist Carel Kraayenhof, BZN-zanger Jan Keizer en Tweede-Kamerlid Nebahat Albayrak.Stivoro maakt van stoppen met roken ook een leuke uitdaging: aan elke deelnemer wordt gevraagd waar hij zijn laatste sigaret zou willen roken. Op de campagnesite en in de tv-programma's roept Stivoro stoppers op om aan te geven waar zij hun laatste sigaret willen roken. Andere stoppers kunnen via de site stemmen op hun favoriete stopritueel.

Een goede voorbereiding en de juiste hulpmiddelen verhogen de kans op succes. Stivoro heeft daarom een startpakket voor stoppers ontwikkeld. Het pakket bevat een brochure waarin alle gangbare hulpmiddelen overzichtelijk worden omschreven. Per hulpmiddel wordt aangegeven welke inspanning het vraagt, hoe lang de voorbereiding duurt tot aan het stopmoment en wat de kosten ongeveer zijn. Op een videoband vertellen bekende en onbekende Nederlanders over hun geslaagde stoppogingen met behulp van ondersteuning.

Naast de site is sinds woensdag ook een campagnenummer in de lucht. Via 0900-0022 (0,10v cent per minuut) kunnen rokers informatie krijgen over de campagne en laten weten dat ze ook van plan zijn te gaan stoppen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie