Heineken en Albert Heijn aan kop met WK buzz

Heineken en Albert Heijn zorgen voor de meeste WK buzz, zo blijkt uit de Fan Buzz Radar van Trefpunt en SocialMedia8.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De Fan Buzz Radar is een onderzoeksinstrument dat wekelijks inzicht geeft welke merken tijdens het WK het meest aanwezig zijn in het social media landschap van Nederland.

De resultaten die zojuist zijn vrijgegeven, hebben betrekking op de internet buzz van vorige week. De meeste WK buzz was in die week voor Heineken en Albert Heijn. De laatste is niet verrassend, gezien de met veel spanning afgewachte lancering van de Beesies vorige week woensdag. Meer opmerkelijk is de ruime aandacht voor de Pletterplet van Heineken. Hoewel onder meer de laat zien dat de waardering voor de Pletterplet achterblijft bij die voor de Dutch Dress van Bavaria, is de hoeveel buzz voor het WK-item van Heineken juist groter.

De was goed voor 280.000 views op YouTube. Daarnaast werd het item 395 keer besproken op blogs en fora, waarvan 73% positief. De tijdens Nederland-Mexico is ruim honderdduizend keer bekeken en er werd ruim tweehonderd keer op blogs en fora over Bavaria en de DutchDress gesproken, waarvan 85% positief.

De Beesies van Albert Heijn zijn pas een week in actie maar weten al veel buzz te genereren. De is 140.000 keer bekeken op YouTube en werd 240 keer besproken op blogs en fora (92% positief)

Wereldwijd scoort Nike goed met haar , die op Youtube al 12 miljoen keer is bekeken. Op Nederlandse blogs en fora werd de commercial 161 keer besproken (91% positief)

In week 22 waren de meest opvallende merken:
1. Heineken
2. Albert Heijn
3. Bavaria

Het volledige onderzoek dat wekelijks wordt gepubliceerd is te vinden.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie