Interactief heeft de toekomst

TV-reclame wordt nooit meer wat het geweest is, zoveel staat vast. Interactieve toepassingen van het medium hebben de toekomst, alleen hebben nog weinig adverteerders de moed om daar optimaal gebruik van te maken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De tv-kijker van nu heeft twee belangrijke kenmerken: hij wil zich kunnen identificeren met wat hij ziet en hij wil invloed op wat er op de buis komt. En dat geldt ook voor tv-reclame. In landen als het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk hebben ze dat al begrepen. Daar is een spotje over de nieuwste Persil-variant, verpakt in een talkshow met als thema 'Het genot van wassen', al heel gewoon. En daarbij hebben de kijkers ook nog de mogelijkheid om leuke prijzen te winnen als ze het raadsel ontsluieren van de met vloeistof gevulde Persilcapsules. Maar elders in Europa moeten we het nog zonder interactieve tv-reclame stellen. De voorziening die dit soort opties mogelijk maakt, heet ITV, en die is in de meeste landen eenvoudigweg nog niet beschikbaar, onder andere als gevolg van het gesteggel over en de ontoereikendheid van kabelverbindingen. En helaas gaan de ontwikkelingen om reclame dichterbij de klant te brengen ook nog eens in een slakkentempo. Geen wonder dus dat de meeste adverteerders niet staan te popelen om zich in de nieuwste vormen van reclame te begeven. Toch zouden ze dat beter wél kunnen doen, als ze tenminste over een paar jaar niet tot de conclusie willen komen dat ze de boot definitief hebben gemist. Want over één ding zijn de deskundigen het eens: de huidige consument wil zélf sturen in plaats van gestuurd worden.

< SIZE=1>bron: Werben & Verkaufen<#/FONT>

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie