Premium

Kitkat en JWT Amsterdam sturen Gordon naar onbewoond eiland

'Give Holland a Break', dat is het motto waaronder Nederland (tijdelijk) bevrijd wordt van 's lands meest aanwezige BN'er.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Nestlé lanceert de Kitkat Chunky Double Caramel. Dat geeft de bekende tagline &;Take a break&; een extra dimensie volgens Nestlé en reclamebureau JWT Amsterdam. Daarom wordt &;de eerste break ooit voor een heel land&; gelanceerd en wel onder de naam ‘’. Het gaat om een geïntegreerde campagne gecentreerd rondom een online platform dat 20 oktober live gaat en ondersteund zal worden door tv en radio commercials. Het basisidee van de campagne wordt duidelijk in de commercial: 

Volgens Kitkat en JWT Amsterdam verdient de nieuwe candy bar van Kitkat een dubbele break, nee &;een epic break&; zelfs. Een break voor een heel land. Kitkat verlost Nederland van de man die volcontinue in de media is: Gordon. De spraakmakende en alom aanwezige BN’er wordt naar een onbewoond eiland gestuurd. Zonder telefoon, zonder mogelijkheden tot contact. JWT Amsterdam: &;En Nederland kan op givehollandabreak.com helpen bepalen hoe lang en hoe ver weg we hem gaan sturen.&;

Het online platform is gecentreerd rondom een interactieve game waarbij de bezoeker wordt uitgedaagd om te stemmen op de duur en de bestemming van de break van Gordon. Kitkat: &;Wordt Gordon via een wipwap door de Kitkat Chunky Double Caramel gelanceerd naar Bishop Rock in de Keltische Zee? Of sturen we hem naar een eilandje ergens in de weinig gastvrije Atlantische Oceaan? De keuze is aan jou, Nederland!&

De officiële reactie van Gordon uit het persbericht luidt: &;Toen Kitkat mij benaderde met deze uitdaging dacht ik meteen: TE GEK. Natuurlijk ga ik de uitdaging aan. Allereerst omdat ik het een erg grappig idee vind. Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar Nederland mij dan naartoe gaat sturen. Of het überhaupt gaat lukken. Daarnaast omdat ik zelf ook wel eens een keer een break kan gebruiken. Dus als het goed is, krijgt iedereen z’n break. Een win-win. Een dubbele break. Nederland blij en ik ook.&;

Bas Korsten, ECD bij JWT Amsterdam zegt vooral heel blij met dit idee te zijn omdat het gebaseerd is op een ‘global insight’. Korsten: &;Elk land heeft z’n Gordon. Dus ik kan me zomaar voorstellen dat dit idee, net als Gordon binnenkort, de wereld overgaat.&

JWT Amsterdam bouwt de campagne op in drie fases:

Fase 1 trapte af op 15 oktober met een teaser waarin de eerste landelijke break ooit wordt aangekondigd via Twitter en Facebook. Vanaf 20 oktober gaat het online-platform givehollandabreak.com live en kan Nederland meebepalen hoe lang en hoe ver weg we Gordon gaan sturen. Op 25 oktober eindigt fase 1 met de bekendmaking van de lengte van de break en het gekozen onbewoonde eiland.

Fase 2, de start van de break van Gordon, trapt af met een afscheids- en uitzwaaifeestje op Schiphol op de 26e oktober. De periode van complete en volledige Gordon-stilte duurt maximaal tot 4 november. Gordon zal in deze periode niet te zien zijn op tv of in kranten, niet te horen zijn op radio, of moeilijk te vinden zijn op Google.

En voor de mensen die echt niet zonder Gordon kunnen, zal er op GiveHollandaBreak een verborgen link zijn met een live-stream naar het gekozen eiland. JWT Amsterdam: &;Maar wie zou deze unieke break nou willen "unbreaken"?&;

Fase 3, vanaf uiterlijk 4 november, betekent het einde van een unieke break met de terugkomst van Gordon op Schiphol. Komt-ie terug als een herboren man of juist ‘with a vengeance’?

Credits
Het digitale platform, ontwikkeld door Superhero Cheesecake, wordt ondersteund door tv, radio en online-uitingen. Waarbij alle 3D-elementen ontwikkeld zijn door Keytoon.

‘Give Holland A Break’ is de opvolger van de ‘Have A Seat’-campagne van JWT Amsterdam. Eindverantwoordelijk voor de campagne zijn: Bas Korsten (ECD) en David Navarro (Head of Design/Interactive Director) vanuit JWT Amsterdam en Martine Olijslagers-Kuip en Noor Rekmans vanuit Nestlé Kitkat.

 

Advertentie
advertisement
premium

Word lid voor € 1,-

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid worden

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie