Klanten tellen belangrijk instrument retailer

Weten hoeveel mensen er rondlopen in een winkelcentrum is best belangrijk, maar het zegt niets over het aantal shoppers dat een bepaalde winkel naar binnen gaat. Terwijl dat laatste juist een belangrijk instrument zou moeten zijn in retailmarketing.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In het Verenigd Koninkrijk is het meten van customer traffic inmiddels zo toegenomen dat het reeds als standaardinstrument te boek staat, zegt Malcolm Kirkup, lector Retailmarketing aan de Birmingham Business School. Volgens een onderzoek, uitgevoerd onder leiding van Kirkup, gebruikt 48 procent van de belangrijke (nonfood) retailketens in het Verenigd Koninkrijk customer counting apparatuur om er hun resultaten mee te verbeteren.

Nadat binnen retailmanagement het vizier lange tijd was gericht op sales performance is het tijd om ook customer traffic kritisch onder de loep te leggen, zeggen de onderzoekers. Alleen dan weet je of je de in- en uitlopende mensen in je winkel ook daadwerkelijk kapitaliseert, luidt de achterliggende gedachte.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie