Lastminute.com koopt Franse branchegenoot

De Britse reiswebsite Lastminute.com heeft voor bijna vijftig miljoen euro zijn Franse branchegenoot Travelprice.com overgenomen. Travelprice.com is in Frankrijk en Italië één van de grootste online reisbureaus.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De overname wordt betaald met aandelen. Lastminute.com deed de aankoop om zijn positie als marktleider in Frankrijk te versterken. Behalve in Frankrijk en Groot-Brittanië, wordt het bedrijf nu ook de grootste online reisaanbieder in Italië. Travelprice.com biedt, net als Lastminute, onder meer vliegtickets, georganiseerde vakanties, hotelreserveringen en autoverhuur. De omzet groeide van 31,4 miljoen euro in 2000 tot 67,3 miljoen euro in 2001. Ruim de helft daarvan komt uit de verkoop van vliegtickets. In Groot-Brittanië en Frankrijk boekte Lastminute.com dit jaar voor het eerst winst (ANP).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie