LMP heft zichzelf op

Lokale Media Partners (LMP), staakt de activiteiten per 1 maart aanstaande.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De activiteiten van Lokale Media Partners (LMP), verkooporganisatie voor de landelijke advertentieverkoop van huis-aan-huis bladen, worden beëindigd per 1 maart 2012. Dat laat Gerard Brouwer, de directeur van LMP, in een brief aan relaties weten.

Daarmee zullen de in LMP deelnemende partijen, Holland Combinatie, NDC Mediagroep, Koninklijke BDU uitgevers en A&C Media (bij oprichting van LMP nog NWG), moeten zoeken naar alternatieven voor het landelijk aan de man brengen van advertentieruimte. De vier partijen waren de samenwerking in 2009 aangegaan voor een periode van 3 jaar. Die periode zou aflopen komend mei: de stekker gaat er een paar maanden eerder uit.

Brouwer zegt dat verschil van inzicht over het te voeren beleid tot het besluit heeft geleid. Het economisch klimaat werkte niet mee, maar vooral de manier waarop die het hoofd geboden diende te worden, was punt van discussie. Brouwer: ‘Een slecht huwelijk moet je beëindigen.’ Brouwer vindt het zonde dat de visies zo van elkaar verschilden. ‘Dat is mijn persoonlijke mening. In een tijd als deze moet je juist samenwerken. De markt zou daar ook bij gediend zijn.’

Het nieuws over het stoppen van LMP volgt op het bericht dat Wegener de nationale verkoop gaat doen voor de regionale dagbladen van HDC, Media Groep Limburg, BDU en Friesch Dagblad. Maar het staat er wel los van. Brouwer acht het onmogelijk dat Holland Combinatie of één van de andere deelnemers in LMP het verkoopapparaat van Wegener zullen opzoeken om samen te werken. Daarvoor is de overlap met huis-aan-huis titels die Wegener vertegenwoordigt, te groot.

De medewerkers zijn maandag op de hoogte gebracht van het besluit. Door het beëindigen van LMP komen zes mensen op straat te staan. De overige LMP’ers gaan terug naar één van de vennoten waar ze vandaan kwamen.

Update: De opheffing van het gezamenlijk verkooploket LMP heeft geen gevolgen voor het Groot Boodschappenfeest. Het in samenwerking met Strating (Active Marketing) en Goud Activatie ontwikkelde activatieplatform behelst de deelname van alle bij LMP aangesloten titels. 'De deelnemers hebben zich gecommitteerd en dit loopt gewoon door,' aldus Peter Strating. Wel zal de actie later van start gaan dan gepland. Eind vorig jaar bleek bij nader inzien een te ambitieuze startdatum, dit wordt nu komend voorjaar. Met het Groot Boodschappenfeest dat wordt aangekondigd als 'de grootste folder van Nederland' willen de deelnemende hah-kranten een gezamenlijke propositie bieden aan landelijke merkadverteerders,

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie