#MonitoringMonday: 25 miljoen keer #Paris

Wat gebeurde er vorige week op sociale media?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vorige week was natuurlijk de week van de aanslagen in Parijs. Hoewel deze pas laat in de week plaatsvonden, bepaalden de verschrikkelijke gebeurtenissen grotendeels de social media buzz en kreeg &;Parijs&; daarmee online de aandacht die het verdient.

Deze hashtag werd in het weekend bijna 25 miljoen keer getwitterd. Ter indicatie: normaal gebeurt dit op één dag zo’n 150.000 keer. Een groot deel van de tweets bestond uit steunbetuigingen. Het medeleven was zo groot dat op toeristische trekpleisters als de en de Franse vlag werd geprojecteerd. H gebeurde in Nederland op de Utrechtse Dom, waarbij ook het nummer  werd gespeeld.

Nog aangrijpender dan , is de hashtag . Deze hashtag die wereldwijd ruim anderhalf miljoen keer werd gedeeld, wordt gebruikt in de zoektocht van naasten naar vermiste mensen. Het geeft slachtoffers een gezicht en dat is even mooi als verdrietig. Lees van NOS.

Beeldende reacties

Grafisch designer maakte direct na de aanslagen een beeldmerk dat de wereld overging. plaatste een zwart lint op de homepage en YouTube (zie hieronder) veranderde tijdelijk het logo. geeft je de mogelijkheid om steun te betuigen door je profielfoto te veranderen naar een foto met daarachter de Franse vlag.

Natuurlijk gebeurde er vorige week nog veel meer wat normaal gesproken het onderwerp van dit artikel zou zijn, maar in het niet valt bij de gebeurtenissen in Parijs:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie