Amerikaanse Audigent opent in Amsterdam, Walter Aerts countrymanager

Audigent is gespecialiseerd in programmatic advertising, private marketplaces (PMP’s) en marketplace curation.

Credits: Walter Janssen

Het Amerikaanse Audigent opent vandaag een kantoor in Amsterdam. Audigent is gespecialiseerd in programmatic advertising, private marketplaces (PMP’s) en marketplace curation. Walter Aerts (34) is aangesteld als countrymanager voor de Benelux.

Uitbreiding binnen Europa

Inc. en Deloitte noemden Audigent in 2023 een van de snelst groeiende programmatic bedrijven in Amerika. Het zet kunstmatige intelligentie en machine learning in om first-party data te combineren met kwalitatieve, digitale advertentieruimte. Naast het opbouwen van nieuwe partnerships met lokale adverteerders en mediabureaus wil het Amsterdamse kantoor een strategische rol spelen in de samenwerking met bestaande Audigent-klanten die ook in de Benelux actief zijn.

Walter Aerts

Walter Aerts komt bij Audigent met uitgebreide ervaring op de Europese advertentiemarkt en daarbuiten. Hij heeft bijna een decennium doorgebracht bij JustPremium waar hij verschillende leidinggevende functies had. In 2021 werd GumGum overgenomen. Sindsdien is hij consultant op het gebied van adverteren en ad tech, onder meer als hoofd business development voor Opt Out Advertising.

'Audigent is een echte vernieuwer in het activeren van data op een manier die adverteerders, uitgevers en consumenten ten goede komt', zegt Aerts. 'Dit is het soort oplossing waar de Europese markt om vraagt. Partijen zijn op zoek naar manieren om betrouwbare data toe te passen en echte resultaten te behalen.'

Chatwin
De expansie naar de Benelux is mede mogelijk gemaakt door Chatwin, een bureau opgericht door Enrico Quaroni en Richard Frankel, dat technologiebedrijven begeleidt bij wereldwijde groei en expansie.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie