O&M boycot mogelijk Cannes

Ogilvy & Mather boycot mogelijk de komende editie van het International Advertising Festival in Cannes. Worldwide creative director Neil French zegt ongelukkig te zijn met het nieuwe plan van het festival om ‘fake’ advertenties niet toe te laten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

French noemt de beslissing ‘walgelijk’. ‘Zo ligt de focus van de jury eerder op een heksenjacht dan het beoordelen van goed werk. Op deze manier worden de kleinere bureautjes buitengesloten en weet je niet eens dát je bent buitengesloten’, zegt hij tegen Campaign. Afgelopen jaar had O&M nog zo’n 1500 inzendingen. Als O&M Cannes boycot, loopt het festival voor ongeveer 500.000 dollar aan inschrijfgeld mis. Daarnaast mist het ook het inschrijfgeld van de O&M-delegatie (vorig jaar nog 175 man). French sprak met Romain Hatchuel over de kwestie, maar deze wilde geen concessies doen.Nu Hatchuel deze week is vervangen door Franz Prenner wil French afwachten of er iets verandert. Vorig jaar kwam jury-voorzitter Bob Isherwood (Saatchi & Saatchi) met ‘The President’s Log’, een lijst met ingezonden werk dat nooit is geplaatst of uitgezonden. Tot nu toe zijn er geen andere reclamebureaunetwerken die tot een boycot overgaan.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie