Posterscope lanceert OOH ‘mobile workforce’

Samenwerking met Roamler moet inzicht geven in de uitvoering van campagnes.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vanaf heden beschikt Posterscope Netherlands over een out of home ‘mobile workforce’ uitgerust met een iPhone app, die kan controleren of een buitenreclamecampagne goed is uitgevoerd. Door de samenwerking met Roamler (waarvan Posterscope één van de launching partners is), kan volgens Posterscope een snelle en goedkope controle worden uitgevoerd, met landelijke dekking.

Bas van den Hoogen, Country Manager van Posterscope Netherlands: ‘Met dit Out of Home reportersteam van ruim 5.000 Roamlers verzamelen we landelijke informatie in beeld en tekst over de uitvoering van out of home campagnes, en kunnen we verbeterpunten aandragen waarop geanticipeerd kan worden.’

Posterscope vindt dat out of home tot voor kort het enige massamedium was dat geen inzicht gaf in de uitvoering van campagnes omdat het simpelweg te arbeidsintensief en te duur was. ‘De controle met Roamler maakt het medium inzichtelijker en transparanter en levert waardevolle informatie op voor alle stakeholders: adverteerders, mediabureaus en exploitanten.’

De werving van de ‘mobile workforce’ wordt gedaan door Roamler. Alleen deelnemers die een trainingsprogramma volgen en 15 opdrachten goed volbrengen mogen zich Roamler noemen en komen in aanmerking voor betaalde opdrachten. Zij ontvangen een pushbericht op hun iPhone dat er een opdracht beschikbaar is zodra zij zich op een bepaalde afstand bevinden van een abri of billboard. De Roamler maakt een foto en beantwoordt vragen. Die informatie komt beschikbaar op een online dashboard. Volgens Thijs Verheugen, marketing director bij Posterscope, wordt gemiddeld 20% van het totaal aantal objecten van een campagne gecontroleerd. Wanneer het om een campagne gaat waarin netwerken van verschillende exploitanten worden gecombineerd, dan worden minimaal 165 objecten per exploitant gecontroleerd. ‘Voldoende om betrouwbare uitspraken te doen.’ De object steekproef wordt getrokken door de onderzoeksafdeling Posterscope Insight. Hoeveel de Roamlers, die het controlewerk doen, betaald krijgen, kan Verheugen niet zeggen: ‘Dat verschilt per opdracht, campagne en klant.’ Afrekening vindt plaats via PayPal.

Voor een beknopte uitleg over hoe Roamler werkt, zie onderstaande video:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie