Prijsvechtende supers zien omzet dalen

De consument is de enige winnaar van de prijzenslag die de supermarkten dit jaar zijn begonnen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De omzetgroei van de supermarkt is in de derde week van januari stilgevallen en in de laatste week zelfs teruggelopen met 0,8 procent. Dat blijkt uit de cijfers van GfK Panelservices. Een omzetdaling is al sinds 1990 niet meer vertoond. Door het aanvankelijke hamsteren door consumenten lopen de

supermarktverkopen nu terug. In de eerste twee weken van dit jaar steeg de omzet volgens marktonderzoeker AC Nielsen juist met ongeveer 6 tot 7 procent in vergelijking met de eerste 14 dagen van 2002. Alle supers profiteren volgens AC Nielsen, maar de discounters vooral: ketens als Aldi, Lidl, Dirk van den Broek en Nettorama.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie