Reputatie bedrijven onderzocht

De reputatie van verschillende Amerikaanse bedrijven kan beïnvloed zijn door de manier waarop ze gereageerd hebben tijdens de 11 september crisis. Maar ook de manier waarop ze berichten over hun liefdadigheidswerk speelt mee. Dit bleek uit het derde reputatie quotiënt onderzoek van Harris Interactive.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Johnson & Johnson kwam uit de bus als het bedrijf met de beste reputatie in de Verenigde Staten. Microsoft en Coca-Cola werden respectievelijk tweede en derde, waarmee ze beiden hun score van vorig jaar verbeterden. Het onderzoek liet daarnaast zien dat de reputatie van veel technologie bedrijven achteruit is gegaan. Philip Morris eindigde als een na laatste op de lijst. Joy Sever van Harris Interactive licht toe dat een van de problemen die bedrijven hebben met hun reputatie te maken heeft met het feit dat maar weinig mensen op de hoogte zijn van hun liefdadigheidsactiviteiten. Harris komt aan deze resultaten door een poll op internet waar meer dan tweeduizend mensen aan meededen. Er is ook gekeken naar de effecten van de houding van de bedrijven tijdens 11 september. Het blijkt dat de respondenten in deze context extra punten toekenden op het gebied van emotionaliteit, financiële prestaties, producten, visie en sociale verantwoordelijkheid. Sever merkte verder op dat de resultaten aantonen dat bedrijven er op moeten letten liefdadigheidsprojecten en andere reputatie gevoelige zaken eerst intern te behandelen alvorens ze publiekelijk te maken. (Bron: PR Week)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie