Unilever neemt superpremium ijsmerk Grom uit Italië over

‘Maar aan de smaak wordt niet gesleuteld.’

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Unilever neemt premium ijsmerk uit Italië over. Grom werd in 2003 in Turijn opgericht door de twee vrienden Federico Grom en Guido Martinetti (foto). De visie die ze toen formuleerden, luidt: ‘Het beste ijs van de wereld maken, met louter ingrediënten van topkwaliteit.’ Grom heeft op dit moment 60 winkels. De nadruk ligt op Italië. De slogan die het merk voert, is: ‘Il gelato come una volta’, wat te vertalen is als ‘IJs zoals het vroeger was’. De nadruk wordt gelegd op ambachtelijkheid, eerlijke ingrediënten, geen kunstmatige toevoegingen.

Unilever zegt dat het ijsportfolio met de aankoop van Grom versterkt wordt en dat het het bedrijf helpt om verdere groei te verwezenlijken op de markt van premium consumptie-ijs. Grom blijft zelfstandig opereren en de oprichters blijven het bedrijf leiden vanuit het hoofdkantoor in Turijn.

Kevin Havelock, President Refreshment Category bij Unilever, zegt dat Grom-klanten kunnen blijven genieten van de smaken van Grom. Met de nieuwe moeder kan Grom volgens hem wel een stuk sneller opschalen dan tot nu toe het geval was.

Of Grom ook vestigingen in Nederland zal gaan openen, of dat het als ijsmerk naar de supermarkt zal worden gebracht, is niet bekendgemaakt. Evenmin de overnamesom die gemoeid is met de deal.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie