ViralTracker voor meten viral campagnes

Onder de naam ViralTracker is een nieuw systeem ontwikkeld om het effect van viral marketingcampagnes te meten. Reddion brengt al een dergelijk systeem onder de naam 'Noah'.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

ViralTracker is een initiatief van LaComunidad Interactive en Vivesta, zo meldt Emerce. Met ViralTracker mikken de bedenkers zowel op de Nederlandse als de buitenlandse markt.
Doel is het nagaan welk bereik een viral marketingcampagne heeft. Hiervoor wordt een ‘tag’ toegevoegd aan de uiting, zoals een online video, een commercial, een game, movietrailers of een muziekbestand. Klanten krijgen vervolgens via ViralTracker.nl real time inzage in het effect van de campagne.

Sebastiaan Moesman van online mediabureau Reddion zegt dat de functies zoals die in ViralTracker zijn te zien al langere tijd met zijn systeem Noah worden toegepast.

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie