VODW en de Positioneringsgroep zijn uit elkaar

Na drie jaar is er een eind gekomen aan de verbintenis tussen VODW en de Positioneringsgroep (PG). De PG is via een management buy out weer zelfstandig geworden. De reden van de breuk ligt volgens de PG in het gevoel dat de samenwerking niet voldoende opbracht. Er was te weinig sprake van synergie.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Beide onderdelen van VODW Marketing Village gingen hun eigen weg en kwamen elkaar maar een paar keer per jaar tegen bij een klant. Naar verluidt ging voor de PG de overhead van de hele groep daarom te zwaar wegen.

De directie van de PG bestaat uit Alexander Koene, Roland van Kralingen, Onno Maathuis, Frans-Jan van Rongen en Peter van Steensel. De vijf partners hebben het volledige eigendom verworven. Ze blijven vooralsnog gehuisvest op het terrein van de Marketing Village in Leusden, maar zullen waarschijnlijk binnen een jaar een ander kantoor betrekken.
Eerder stapte het designbureau Keja Donia al uit de Marketing Village, ook vanwege een gebrek aan synergie met de andere activiteiten van de groep. Marktonderzoekbureau MarketResponse maakt nog wel deel uit van de village. De PG is sinds 1993 actief in de Nederlandse markt als strategisch adviesbureau voor positionerings -en identiteitsvraagstukken van ondernemingen en organisaties.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie