Met je merk verantwoordelijkheid nemen, wat betekent dat in de praktijk?

Als merk wordt er steeds meer verwacht dat je een positieve impact hebt op de maatschappij. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan

Hebben bedrijven die zeggen uitsluitend op de wereld te zijn om geld te verdienen nog wel bestaansrecht? Kun je als merk nog langer je impact op de maatschappij en het klimaat blijven negeren of is die tijd nu echt voorbij?

In Davos waren de multinationals het er unaniem over eens: de tijd van alleen de aandeelhouders behagen is voorbij.
Bedrijven moeten een rol spelen in het oplossen van maatschappelijke problemen. Nederland lijkt hierin voorop te lopen, maar CEO’s durven het niet van de daken te schreeuwen. En daar moet nu maar eens verandering in komen vindt bvA, netwerk van marktleiders. Want alleen door kennis en ervaring te delen komen we samen verder.

MerkKracht

Niet eerder stonden er op één podium zoveel (internationale) topsprekers die bereid zijn hun ervaringen te delen. Zo vertellen CEO’s als Hanneke Faber (Unilever), Merijn Erveraarts (Dopper) en Helen Mets (DSM) hoe zij hun verantwoordelijkheid hebben genomen. Welke positieve impact ze willen maken, maar bovenal welke dilemma’s ze zijn tegengekomen. Want dat je een positieve impact wilt hebben op de maatschappij en het klimaat is makkelijker gezegd dan gedaan. De weg naar een duurzaam, succesvol merk, met gelukkige medewerkers, tevreden consumenten en aandeelhouders én een gezonde (financiële) groei is geen appeltje – eitje.

Merijn Erveraarts
Merijn Erveraarts Credits: Jordy Sloots

Sprekers

Verder vertelt voormalig Chief Behavioral Officer bij Microsoft Matt Wallaert, die eerder sprak op onder andere TEDx, bij de VN en op SXSW, over hoe het gedrag van merken de wereld gelukkiger en gezonder kan maken. En hoogleraren Inger Leemans en Jan-Hein Furnee delen de resultaten van hun onderzoek naar de rol van reclame en merken in de afgelopen 60 jaar bij het aanpakken van maatschappelijke kwesties.

Programma

Verwacht op MerkKracht concrete handvatten die CMO’s en hun marketingafdelingen kunnen gebruiken bij de vraag hoe om te gaan met de ‘dubbele verantwoordelijkheid’ voor maatschappelijke én financiële resultaten. Bekijk het complete middag- en avondprogramma van MerkKracht en alle sprekers op www.bva100jaar.nl.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →