Vanaf maandag vernieuwde, minder schreeuwerige Telegraaf

‘We moeten de verdiepingsslag in de journalistiek echt meer gaan maken’, zegt de nieuwe algemeen hoofdredacteur Paul Jansen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Hij kondigde gisteren in een video aan dat de 40.000ste  Telegraaf vanaf maandag een nieuw gezicht krijgt. Zo wordt de krant minder schreeuwerig, maar blijft de ‘chocoladeletter’ op de voorpagina wel gehandhaafd als het echt nodig is.

De ‘grimmige ondertoon’ is passé, zegt de nieuwe hoofdredacteur. ‘Onze facelift zal ook zichtbaar zijn, de indeling wordt logischer, vaste rubrieken op vaste pagina’s. Dat is een sterke wens van onze abonnees en ik luister graag naar de lezers die zichzelf als leden van De Telegraaffamilie beschouwen.’

‘Verder moeten we echt een eigen smoel gaan geven aan onze website en internetredactie. Ik wil de kwaliteit van de krant echt optillen. Dat kan ik wel in mijn eentje zeggen, maar het is iets wat we gezamenlijk moeten doen. We moeten beter gaan nadenken over onderwerpen en zeggen: dat is het nieuws wat we vandaag gaan agenderen.’

Jansen zegt dat De Telegraaf met ‘deze campagne’ duidelijk wil maken dat nieuws in De Telegraaf geen gemeengoed is. ‘Er werken serieuze journalisten bij De Telegraaf die de lezer elke dag weer verrassen met eigen verhalen. We hopen dat we er met de nieuwe Telegraaf nog beter in slagen elke dag weer het gesprek van de dag te zijn.’

Nieuwe hoofdredactie
Zo worden de contouren van de nieuwe Telegraaf langzaam maar zeker zichtbaar. Jansen werd aangesteld als opvolger van Sjuul Paradijs. Aan hem de lastige taak om grote veranderingen bij de krant door te voeren.

Jansen gaat werken met een nieuwe hoofdredactie, waarbij De Telegraaf vijf onderdelen krijgt met ieder een eigen hoofdredacteur: Telesport, De Financiële Telegraaf, Vrouw, Privé en AutoVisie. Deze onderdelen krijgen de ruimte om eigen activiteiten te ontplooien, zoals online en tv.
van adjunct-hoofdredacteuren Jan-Kees Emmer en Stella Ruisch aangekondigd. In oktober volgen meer veranderingen binnen TMG Landelijke Media, waar De Telegraaf onder valt.

Meer over de ontwikkelingen bij TMG en De Telegraaf .



De eerste vernieuwde Telegraaf.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie