Premium

Acht nieuwe theesmaken? Nee. ‘Een theeconcept met een twist’

Douwe Egberts Professional lanceert Pickwick Tea Master Selection. ‘De consument wordt nog veel te weinig verrast.’

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vanaf 1 september bedient Douwe Egberts Professional het out of home kanaal (alles behalve de huiskamer dus) met een nieuwe productrange: Pickwick Tea Master Selection. In essentie zijn dat acht nieuwe, luxe(re) theevarianten, maar Douwe Egberts Professional spreekt liever van een ‘theeconcept’. Het persbericht spreekt over ‘acht populaire smaken met een bijzondere twist voor de ultieme theebeleving buiten de deur’.

Adformatie legde aan Sander van der Linden, marketing director van Douwe Egberts Professional, een aantal vragen voor over de lancering.

Douwe Egberts Professional noemt ‘Pickwick Tea Master Selection’ een ‘theeconcept met een twist’. Waarom wordt de nieuwe thee een ‘concept’ genoemd?
‘Omdat het meer is dan een nieuwe thee alleen. Douwe Egberts Professional voert een nieuwe positionering door, waarbij we kijken hoe we dagelijkse momenten van de consument waardevoller kunnen maken. Die consument wil verleid en verrast worden, die verwacht net iets meer dan thuis. Pickwick Tea Master Selection is een kwalitatief hoogwaardige thee in een transparant, nylon theezakje, gepresenteerd in een luxe theedoos, een mooi glas en een theetip.’

Dat nylon theezakje zien we al een tijdje. Is het een me-too-product?
‘Nee, absoluut niet, want de smaak is nieuw. We hebben met Pickwick Tea Master Selection gekozen voor de acht meest populaire theesmaken en daar een twist aan toegevoegd.’

Wat is die twist?
‘Onze thee-experts hebben iets extra’s gedaan, bijvoorbeeld een smaak toegevoegd. Bij de Rooibos in de Pickwick Tea Master Selection is bijvoorbeeld vanille toegevoegd.’

Zijn dat natuurlijke smaakstoffen – in dit geval echte vanille – of worden er aroma’s aan toegevoegd?
‘Nee, er worden geen artificiële smaakstoffen aan toegevoegd, dus in dit geval echte vanille. Overigens worden niet aan alle theeën iets toegevoegd. Aan de variant English Breakfast binnen de Pickwick Tea Master Selection is bijvoorbeeld helemaal geen enkele smaak toegevoegd.’

Het persbericht spreekt van ‘de ultieme theebeleving buiten de deur’. Wat wordt daarmee bedoeld?
‘Het belangrijkste verschil is dat het iets wezenlijks anders is dan thuis. De theemarkt is wel in beweging en je ziet wel steeds meer kwalitatief hoogwaardig producten, maar de consument wordt nog veel te weinig verrast.’

Jullie gaan met ‘Pickwick Tea Master Selection’ zitten tussen de basis Pickwick range en jullie premium producten. Wat is er dan precies minder premium aan?
‘Ik zou het niet verwoorden als “minder premium”. Pickwick Tea Master Selection is meer premium dan mainstream. Ons premium product Slow Tea zit nog meer op verrassing en verleiding. Daar bieden we speciale en minder bekende melanges.’

Er is geen kwaliteitsverschil?
Ja, er zit ook nog een kwaliteitsverschil in. Bij ons premium product Leaves gebruiken we duurdere theesoorten. Dat is echt topkwaliteit.’

Douwe Egberts Professional zegt over veel kennis te beschikken over de wensen en behoeften van de eindgebruiker. Welke specifieke kennis heeft geleid tot de introductie van deze nieuwe thee?
‘Dat de consument meer verwacht van hun uitgegeven euro als ze buiten de deur zijn. Dan willen ze niet hetzelfde theezakje als wat ze thuis hebben.’

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie