​Bol.com voor de derde keer het sterkste Nederlandse retailmerk

Coolblue is de grootste stijger in het Retail Merkenonderzoek 2017.

Bol.com blijkt voor het derde jaar achter elkaar het sterkste retailmerk van Nederland.

Zo blijkt uit het Retail Merkenonderzoek 2017, dat Hendrik Beerda Brand Consultancy in opdracht van uitvoerde.

Albert Heijn stond vorig jaar op de vierde plaats en neemt nu de tweede plek voor zijn rekening.

Coolblue stijgt verder door van de 48ste naar de 26ste plaats en is net als vorig jaar de grootste stijger.

Retailtrends schrijft dat net als in 2016 nieuwe namen in de top tien van de lijst staan. Wat ook geen verandering in vergelijking met 2016 laat zien, zijn de bedrijven met de grootste groeiverwachting. Dat zijn Lidl, Action en Bol.com.

Xenos en Rituals zijn sterk gestegen in de lijst van merken met de hoogste groeiverwachting.

MVO speelt nauwelijks een rol
Voor het onderzoek zijn de honderd belangrijkste retailers op basis van omzet geselecteerd. Ze worden onderzocht op merkkracht, merkpersoonlijkheid en merkprestatie. Het blijkt dat een goede prijs-kwaliteitverhouding het belangrijkste is om goed te scoren, maar ook vriendelijk personeel en aantrekkelijke aanbiedingen zijn belangrijk. Maatschappelijk verantwoord ondernemen speelt nauwelijks een rol.

Top 10 sterkste retailmerken 2017
(tussenhaakjes de positie in 2016)

1.            (1) Bol.com

2.            (4) Albert Heijn

3.            (2) Kruidvat

4.            (3) Hema

5.            (6) Ikea

6.            (5) Action

7.            (7) Lidl

8.            (8) Blokker

9.            (10) Jumbo

10.          (9) Gamma

Meer is te lezen ​het aprilnummer van RetailTrends.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie